Iklan

Perkhidmatan Mengambil & Edit Gambar - Blog baru

Perkhidmatan Mengambil & Edit Gambar - Blog baru
Kepada pelawat semua,blog yang berkaitan dengan fotografi dari blog ini,telah bertukar ke blog yang baru.Sila klik:

Friday, December 17, 2010

Putrajaya dalam ingatan...

Dalam perjalan balik ke Perak,kitorang lalu di pinggir Putrajaya sambil melihat dari jauh....anak-anak pun terasa sedih bila lihat dari raut wajah diorang." Abah,lepas ni kita semua dah tak duduk Putrajaya lagi ke?...kenapa?..." Irham bertanya aku...
Di sinilah ketiga-tiga anak aku dilahir dan dibesarkan,8 tahun di Putrajaya.Aku mengajar di Selangor dah 10 tahun....


Lalu di depan Kementerian Pelajaran Malaysia dalam keadaan hujan yang lebat macam tahu je perasaan kitorang sekeluarga.
Selamat tinggal Putrajaya....

Makan tomyam...

Selepas bertolak keluar dari rumah,kitorang terus ke sekolah untuk serahkan beberapa barang yang terlupa untuk dihantar tempoh hari.Kebetulan Kak Ina ada di pejabat,sembang sekejap dan dapat juga bersembang melalui telefon dengan GB yang baru balik dari Mekah.Bila dengar cara GB bercakap sedih aku rasa...' takpe cikgu segala ilmu yg saya dapat di SKDABB akan saya gunakan sebaik mungkin di sekolah yang baru..."


Setelah selesai urusan di pejabat,terus kitorang singgah di gerai tepi masjid Kg.DABB.Kitorang di gerai tu memang selalu makan nasi putih+telur dadar+sayur kailan ikan masin+tomyam campur,sampaikan dah tak payah bagitau nak order,nampak je keluarga kitorang tauke kedai tu dah tau!.... Alhamdulillah anak-anak pun punya cita rasa yang sama.

Setelah kenyang semuanya,solat sekejap di masjid KDABB.Di tempat inilah pada 17/1/2000 dahulu aku ada ambil gambar sebelum lapor diri hari pertama masa mula-mula posting (sebenarnya sebelah malam sebelum lapor diri aku dan Johari tidur di masjid ni...).So hari ni sebelum bertolak balik ke Perak,kira mengimbas kembali la 10 tahun yang lalu....terasa juga sedihnya...

Pada jam 6.36 petang kitorang pun bertolak balik sambil melintasi jejantas di hadapan sekolah...
10 tahun yang lalu takde semua ni....

Serah kunci...

13/12/10 (Isnin)-Bermula jam 8.30 pagi kitorang bergerak ke Bandar Baru Salak Tinggi untuk ke Syabas bagi menutup akaun.Di Syabas berjumpa dengan Cikgu Amran yang kebetulan hendak menjelaskan bil air,sempat la sembang sekejap.Urusan di Syabas berjalan lancar,selesai satu....
Balik dari BBST terus ke Anjung,Putrajaya jam 11.30 pagi untuk menutup akaun elektrik pula.Alhamdulillah urusan berjalan lancar...selesai kerja ke-2.
Setelah selesai di Anjung terus ke Bahagian Perumahan & Hartanah JPM,Putrajaya untuk urusan penyerahan kunci rumah kuarters.Lebih kurang jam 1.30 ptg urusan selesai dan terus balik semula ke rumah untuk bersihkan sedikit lagi barang-barang yg belum selesai...
Hampir jam 4 petang baru segalanya selesai,penuh satu kereta dibuatnya dengan barang-barang yg tak muat naik lori...itu pun sebahagian terpaksa simpan di rumah jiran sebelah...

Khairina pun sampai dah kelihatan penat...terpaksa minum susu di dalam kereta yang sendat dengan barang-barang....

Sebelum bertolak,pandang rumah jiran-jiran sebelah kanan (Razak (Polis),Abg.Saad (Polis),Cikgu Suhaimi Guru Besar Presint 11 (1) dan Abg.Asri & Kak Ibah).....sayu je rasanya.Pandang depan (Zamri (KLIA),Abg.Arsyad (kerja sendiri) dan Hj.Ismail...

Pandang kiri nampak rumah En.Raja (Pensyarah Unisel) dan Faizal....Kepada jiran- jiran semua semoga berbahagia selalu...

Bersama jiran...

13/12/10 (Isnin) - Bersama dengan jiran-jiran A5/6 Presint 11,antara yang terawal bersama-sama menetap di Putrajaya Presint 11,saudara Danny Faizal.

Bersama dengan Cikgu Norehan dan anak-anak dan Kak Ibah (geng satu sekolah dengan Umi-SK.Presint 8(1).

Bersama Kak Ibah dan Abg.Asri (dua-dua orang Sungai Siput,Perak).

Angkut barang...

11/12/10 (Sabtu)-10/11/10 kitorang kembali lagi ke Putrajaya untuk urusan mengangkut barang rumah dan seterusnya membuat serahan kunci kuarters di Bahagian Pengurusan Hartanah JPM.Jam 4.40 petang lori dah sampai,rehat sekejap jam 5.00 ptg barang-barang dah mula diangkut ke lori.Alhamdulillah member satu sekolah,Azri ada datang tolong angkut barang disamping pemandu lori dan pembantunya.

Rupa-rupanya banyak juga barang rumah kitorang....sampai tak muat lori 5 tan dibuatnya maklum la dah 8 tahun berada di Putrajaya,terpaksa beberapa barang ditinggalkan sekejap di rumah jiran.Lebih kurang 2 jam lebih baru siap barang-barang diangkat masuk lori.Punya la penat...
...7.30 ptg lori mula gerak dan telah sampai di Jelapang Ipoh pada jam 12.00 tengah malam.Dapat sms dari abg.ipar di Jelapang,jam 1.15 pagi baru lori bergerak balik ke Kedah setelah selesai semua barang diturunkan.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Tuesday, December 7, 2010

Terima kasih...

30/11/10 (Selasa) -Sehari sebelum bertolak balik ke Perak,kitorang singgah melawat ke rumah pengasuh Irham dan Rina di Presint 9,Putrajaya.Hampir 2 jam juga berborak.Kak Peah dan Abg.Pin ni dah lama mengasuh anak-anak kitorang,bermula dengan Amar masa berumur 5 bulan (sekarang dah darjah 2) sehingga kepada Rina sekarang.Anak-anak diorang pun jika ada kelapangan akan bersama-sama membantu mengasuh kanak-kanak yang berada di rumah mereka.Kelihatan dalam gambar Yanti,Maya,Kak Peah dan Abg.Pin.

Patut la badan Irham agak berisi,rupa-rupanya Irham makan bersuap.Sebelum balik Irham nak makan,terus 'nenek' (panggilan untuk Kak Peah) masak telur mata.Selera betul Irham makan.Rupa-rupanya semua anak-anak yang Kak Peah jaga,apabila makan mereka semua disuap (itu sebab rasanya semua anak-anak yang dijaga oleh Kak Peah dan Abg.Pin walaupun dah besar masih teringat dan suka untuk pergi ke rumah diorang).Kelihatan Abg.Pin tersenyum lebar bila melihat Irham makan.Kepada Abg.Pin,Kak Peah dan keluarga,terima kasih banyak-banyak,hanya Allah sahaja yang dapat membalas semua jasa selama ini....
p/s: InsyaAllah 3 tahun lagi kita akan bertemu semula di Ipoh.

Kunjungan kawan lama.

29/11/10 (Isnin)-Selepas melawat MAHA,terus jemput Johari yang baru tiba dari Melaka ke rumah.Kebetulan Derih juga nak ke rumah untuk ambil akuarium,so malam tu riuh-rendah kitorang bersembang,maklum la dah lama tak berjumpa.Kira perjumpaan kali ni di rumah aku sebagai perjumpaan terakhir sebelum berpindah ke Perak.
Kepada Johari dan CT,tahniah bertambah sorang lagi ahli keluarga korang.

MAHA 2010.

29/11/10 (Isnin) - Selepas penat mengemas rumah kitorang ambil keputusan untuk ke MAHA 2010,lebih kurang 10 minit dari rumah di Putrajaya.Masa kitorang pergi pengunjung masih ramai walaupun pada jam 6 petang.Hampir setengah jam juga la proses untuk masuk,cari parking seterusnya ke tapak pameran.

Macam-macam bahan pameran dipamerkan.Sampai tak larat kitorang nak melawatnya. Kawasanya agak luas.Dewan besar ada 4,setiap dewan terdapat pameran tertentu.Sayang sekali pameran binatang kitorang tak dapat nak melawat sebab dah malam dan dah tak larat nak berjalan.

Khairina sekarang ni pantang suruh 'posing' depan kamera...

Aksi di hadapan gambar orang sedang menanam padi.

Hjh.Jamaliah.

28/11/10-(Ahad).Kg Tanjung,Pekan Dengkil (tepi sungai,sebelah pasar) selepas bersarapan di pasar minggu,kitorang melawat ke rumah Hjh.Jamaliah.Beliau adalah bekas tuan rumah kitorang.Sebelum berpindah ke Putrajaya,kitorang menyewa di rumah sewa beliau, bersebelahan dengan rumahnya.Beliau juga yang menjaga Amar Diniy semasa berumur 3 bulan. Selepas berpindah ke Putrajaya,perhubungan kitorang masih berkekalan,setiap kali ke pasar minggu Dengkil,kitorang pasti singgah ke rumah beliau.Sebelum balik ke Perak kitorang singgah sekejap di rumah beliau sambil bersembang panjang.Kepada Makcik Hjh.Jamaliah sekeluarga,terima kasih banyak-banyak "kalau ada umur panjang,kita akan berjumpa lagi.."

Bengkel Fotografi

Bengkel Fotografi

KURSUS STUDIO

KURSUS STUDIO
ALOR SETAR 16-18 DIS 2009

GUNUNG KINABALU 1

GUNUNG KINABALU 1
12 SEPT.1998

GUNUNG KINABALU 2

GUNUNG KINABALU 2
12 SEPT.1998

GUNUNG KINABALU 3

GUNUNG KINABALU 3
11 SEPT.1998